I T W E L D I N G
pozycjonowanie seo

Pozycjonowanie (SEO) jest bardzo istotną częścią odpowiedniego i korzystnego działania stron internetowych dla ich właścicieli. Dzięki jego dobrym zoptymalizowaniu platforma może osiągać wysoki przyrost klientów, jak i odwiedzających stronę. Otóż, udowodniono, że aż 92% użytkowników podczas wyszukiwania danej frazy klika w witrynę znajdującą się na pierwszej pozycji.  Na pozycjonowanie składa się kilka czynników, a zwłaszcza słowa kluczowe, treści zawarte na witrynie oraz linki.

Pozycjonowanie – słowa i frazy kluczowe

Czym są słowa kluczowe? Są to wyrazy i zwroty mające wpływ na pozycjonowanie witryn internetowych w rankingach wyszukiwania. Kiedy, więc na stronie znajdują się mnogie i spójne frazy kluczowe, łącznie z ich synonimami jest ogromne prawdopodobieństwo, że znajdzie się ona na wysokich pozycjach w wyszukiwaniu. Jest to jednak zależne chociażby od tego, czy owe słowa kluczowe zostały specjalnie wyróżnione czy zwyczajnie wplecione w tekst. O czym mowa? Otóż, frazę kluczową trzeba ustanowić tak, aby wiedzieć jaka jej ilość odpowiednia jest dla objętości tekstu, do której ją włączamy.

Ponadto, warto wiedzieć, że na stronie nie znajduje się jeden wyodrębniony wyraz, bądź sformułowanie, gdyż zwyczajnie nie dałoby się osiągnąć takich zasięgów, jakie posiadają platformy internetowe znajdujące się na szczytowych pozycjach w wyszukiwarkach. Takich zwrotów jest klika i w zależności od tematyki tekstu wyróżnia się ten, o którym jest mowa w danej treści na stronie. Owe działanie pozwala na dojście do grona klientów poszukujących rzeczy związanych z daną tematyką.

Treści zawarte na stronie a SEO

Pozycjonowanie i treści zawarte na witrynie internetowej są ściśle związane z frazami kluczowymi. Zazwyczaj teksty skupiają się wokół danych zwrotów, lecz i one same w sobie dobrze wpływają na pozycjonowanie. Ich mała objętość na stronie z pewnością nie podwyższa pozycji platformy w wyszukiwaniach, a wręcz ją zaniża. Dzieje się tak, gdyż wyszukiwarka kwalifikuje je do „cienkich treści”, których potem nie bierze pod uwagę. W tym wypadku można byłoby kolokwialnie stwierdzić, że „im więcej, tym lepiej”. Dlaczego? Warto zauważyć, że strony osiągające wysokie wyniki i zyski najczęściej zawierają ogromne ilości tekstów. Znajdują się one na stronach głównych, długich opisach produktów, jak i wpisach na bloga. Nie bez powodu te ostatnie często mają mieć określoną liczbę znaków. Ma to po prostu ogromny i jednocześnie zbawienny wpływ na zasięgi jakie taka strona internetowa osiąga.

Nie wolno jednak myśleć, że cokolwiek zawartego w treściach na platformie internetowej zadziała byleby było tego sporo. Niestety, nie jest to tak proste jak mogłoby się wydawać. Wszystko musi być ściśle związane ze wcześniej wspomnianymi frazami i słowami kluczowymi, z powodu faktu, że te, grają tzw. pierwsze skrzypce. Co to znaczy? Oznacza to, że to dzięki nim tak naprawdę nasza witryna jest w ogóle widoczna. Przykładowo, wpisując w wyszukiwarce „pilates Wrocław” to – nie wliczając stron reklamowych – pierwsza pojawi się strona, którą stworzyliśmy, czyli https://instytutpilates.pl/. To, że znajduje się ona na pierwszym miejscu wyszukiwań zawdzięcza właśnie dużej ilości tekstów i zawartych w nich wyrazów, jak i zwrotów kluczowych.

Pozycjonowanie a linki- co dają naszej witrynie internetowej?

pozycjonowanie link

Właściwie, do czego służą linki? Do przesyłania informacji o naszej stronie internetowej do innych źródeł. Wyszukiwarki wykorzystują je jako silny wskaźnik autorytetu witryny, jej trafności, ale i potencjału rankingowego. Kiedy robimy audyt dla jakiejkolwiek platformy, zawsze pojawia się lista najbardziej wartościowych linków znalezionych podczas łączenia się z nią. Dokładniej – zawsze powinna. Niekiedy jednak okazuje się, że właściciele stron niekoniecznie przywiązują do tego wagę. Przekłada się to się na niższą ocenę strony zwieńczającą audyt, jak i na dobre pozycjonowanie strony.

Warto wspomnieć, że tak, jak i w dużej ilości treści na stronie, tak i w linkach – nie mogą to być po prostu byle jakie linki. Przede wszystkim muszą one przesyłać informacje do innych witryn oraz do stron docelowych. Często, zdarza się tak, że pomimo przykładowej obecności stu linków związanych z platformą, jedynie 10 z nich ma jakąś wartość. Dodatkowo, istotną częścią tego tematu jest tzw. przyjazność linków dla ludzi lub wyszukiwarek. W tym przypadku zalecane jest sprawienie, że staną się one bardziej czytelne. Jak? Poprzez zmniejszenie długości, nazw plików, ciągów kodu i znaków specjalnych.

Czas ładowania strony i wdrażanie metagów

To może zdawać się nieco niespodziewane, ale rzeczywiście szybkość strony również wpływa na ruch i jej zyski. Statystycznie, według badań Google połowa użytkowników mobilnych opuszcza stronę, gdy ta ładuje się dłużej niż trzy sekundy. Zdając sobie sprawę, że duża część ludzi korzysta ze stron internetowych właśnie poprzez urządzenia mobilne, trzeba o to zadbać. Cała zawartość witryny internetowej powinna załadować się maksymalnie cztery sekundy. Jeśli chodzi o zakończenie wszystkim skryptów na niej powinno to zajmować do ośmiu sekund. Warto również zwrócić uwagę na rozmiar strony. Powinna ona ważyć do 5MB, a jeśli waży więcej pomimo jakichkolwiek optymalizacji może mieć to związek z wolniejszym działaniem platformy.

Pozycjonowanie wiąże się również z wdrażaniem metagów – meta title i meta description. Są to krótkie treści: tytuł i opis witryny internetowej wyświetlające się w wyszukiwarce. Jest to kolejny element łączący się z frazami i słowami kluczowymi, gdyż muszą one być zawarte w jednym i drugim. Są one bardzo istotną częścią podczas optymalizacji, jak i pozycjonowania strony. Metaopisy są w pewnym sensie, jak slogany – muszą zachęcać użytkownika wyszukującego konkretnej frazy kluczowej do zapoznania się z platformą, która oferuje to czego szuka.

Szukasz kogoś kto profesjonalnie zoptymalizuje i wypozycjonuje Twoją stronę tak, by miała szansę znaleźć się nawet w TOP1 wyszukiwań? Zgłoś się do nas!